Skoči na glavno vsebino
(02) 80 51 680 info@2os-slb.si

Projekt Noč knjige: Podiramo ograje med nami

Letos smo na 2. osnovni šoli Slov. Bistrica pridružili projektu Noč knjige, ki poteka v sklopu svetovnega dneva knjige, ki se je odvijal v mesecu aprilu. V letošnjem šolskem letu so pri projektu sodelovali šestošolci s knjigo Na dvorišču ni ograje Ferija Lainščka.

S šestošolci smo se najprej igrali socialno igro. V krog smo postavili en stol manj, kot je učencev. Nekdo od učencev je bil znotraj kroga in povedal eno trditev, ki se začne s »tisti, ki … se naj presede na drug stol.« Tako so postavljali različne trditve, npr. tisti, ki živi v bloku, se naj presede na drug stol, tisti, ki ima rad čokolado, se naj presede na drug stol, tisti, ki ima rjave oči, se naj presede na drug stol … Učenci so tako spoznali, da smo si med sabo različni – nismo vsi rjavooki, ne živimo vsi bloku in vsi nimamo radi čokolade, pa kljub temu nas ta drugačnost ne razdružuje in preprečuje, da bi postali med sabo dobri prijatelji.

Potem smo se pogovarjali, da moramo na takšen način sprejemati tudi versko, narodno, socialno in jezikovno drugačnost. Spregovorili smo o temeljnih človekovih pravicah in o tem, da si vsak izmed nas zasluži varno, spoštljivo in zdravo okolje, v katerem biva.

Nato smo prebrali pravljico pisatelja Ferija Lainščka Na dvorišču ni ograje. Zgodba govori o pomenu prijateljstva, ki ga je mogoče negovati, kljub temu da imamo drugačen pogled na življenje, miselnost in način življenja. V zgodbi spoznamo dva soseda, ki svobodo drugače dojemata, zato se odločita, da bosta na svojem dvorišču zgradila ograjo, s čimer bosta preprečila nadaljevanje z medsebojnimi konflikti. Kmalu zatem spoznata, da je bilo življenje brez ograje na dvorišču lažje. Ob podiranju ograje se izkaže, da si svoboden takrat, ko nisi omejen. Sosed dojame, da si svobodo zaslužijo tudi njegove živali, ki jih je imel do spora s sosedo zaprte.

Po prebrani pravljici smo z učenci iskali sporočila zgodbe in hitro so ugotovili, da ograja ne predstavlja samo meje na zemljišču, ampak meje tudi v odnosih. Preko razgovora so podali pozitivne in negativne učinke postavljanje ograje oziroma mej. Svoboden si lahko, ko nisi omejen, prav tako pa lahko svobodo čutiš, ko imaš svoj omejen prostor, kjer delaš, kar želiš.

Učenci so na list zapisali sporočila zgodbe, kot so:

  • Pravi prijatelji nas sprejemajo takšne, kot smo;
  • Podiramo meje med seboj;
  • Svoboda je največja sreča;
  • Sodelovanje je ključno za ustvarjanje boljšega sveta;
  • Če potujemo v jati, noben cilj ni nedosegljiv;
  • Nikoli ne veš, kateri nov znanec postane tvoj najboljši prijatelj;
  • Svet bi bil dolgočasen, če bi bili vsi enaki;
  • Različnosti med ljudmi so kot barve mavrice – vsaka ima svoj čar in lepoto;
  • Ne sodi nikogar po zunanjosti;
  • Tudi če ne govorimo istega jezika, lahko postanemo dobri prijatelji;
  • Nikogar ne puščamo samega na poti;
  • V težkih trenutkih je potrebno združiti moči.

Nato smo ustvarili plakat z napisom Podiramo ograje med nami. Učenci so lahko pisali izbrane misli iz knjige ali ustvarjali pesem. Tako je plakat postal pisan, barvit, edinstven, tako kot je 6. b. Plakat smo namestili na oglasno desko na hodniku, okrog njega pa nalepili sporočila prebrane knjige, ki nas bodo opominjala k strpnosti, sprejemanju drugačnosti in hvaležnosti, da imamo svobodo.

Vtisi učencev

Neža: »Všeč mi je bila igra in pravljica. Že kar nekaj let nismo sedeli v učilnici na tleh v krogu in poslušali, kako nam učiteljica bere pravljico. Moram reči, da je sporočilo knjige res globoko, čeprav je branje lahkotno. Nauči nas, da s sprejemanjem drugačnosti in z združevanjem moči nobena pot ni pretežka.

Timi: »Meni pa je bilo všeč poustvarjanje in to, da smo zraven lahko poslušali tudi pesmi, ki so v pravljici. Bile so tako smešne«

Mentorica: Katja Leva

Dostopnost