V okviru javnega razpisa »Razvoj digitalnih kompetenc in temeljnih znanj računalništva in informatike 2024 – 2026« v okviru Ministrstva RS za vzgojo in izobraževanje ter Evropske Unije – NextGenerationEU je Fakulteta za naravoslovje in matematiko Univerze v Mariboru pridobila projekt Digitalna transformacija izobraževanja za trajnostno prihodnost – učenci, trajnost, RIN kot izziv (UTRINKI). Projekt se bo izvajal z namenom krepitve računalništva in informatike (RIN) pri učenci z uvajanjem inovativnih pristopov ter uporabo sodobnih digitalnih orodij.
Namen projekta je razvoj in nadgradnja pristopa za dvig temeljnih znanj RIN učencev na VIZ, imenovanega šolski pristop. Cilj projekta je preizkušanje in implementacija didaktičnih pristopov ter pedagoških strategij za razvoj temeljnih znanj RIN učencev v inovativnih oddelkih ali skupinah. Med pričakovanimi rezultati projekta so izdelani in objavljeni pristopi na področju dviga temeljnih znanj RIN pri učencih, vključno s katalogom znanj, ki zajema nabor temeljnih vsebin RIN, kriterije uspešnosti ter predlagane standarde znanj. Poleg tega bodo izdelani in objavljeni učni scenariji, ki bodo hkrati z uposabljanjem strokovnih delavcev omogočili trajnost rezultatov projekta.
Projekt poudarja pomen temeljnih znanj računalništva in informatike kot ključna znanja za celovit razvoj učencev, saj jim omogoča ne le učinkovitejšo in varnejšo rabo tehnologije, pač pa tudi razumevanje njenega delovanja.
Vodja projekta: ddr. Boris Aberšek
Konzorcijski partnerji projekta: Univerza v Mariboru (Fakulteta za naravoslovje in matematiko) ter osem VIZov:
- Osnovna šola Pohorskega odreda Slovenska Bistrica
- Osnovna šola Franca Rozmana Staneta Maribor
- Osnovna pola Partizanska Bolnišnica Jesen Tinje
- Osnovna šola Šmartno pri Slovenj Gradcu
- Osnovna šola Breg Ptuj
- Osnovna šola Šmartno na Pohorju
- Osnovna šola Slovenska Bistrica
- Vrtec Otona Župančiča Slovenska Bistrica